Stanford renunta la note

Nu renunta de tot. Dar schimba sistemul pe litere cu unul cu 4 niveluri: honors, pass, restricted credit and no credit;

Argumentele sunt de natura pedagogica. Se asteapta ca atentia si energia studentilor cat si a profesorilor sa fie redirectionata de la note catre invatare. Noul sistem permite mai multa flexibilitate si mai multa inovatie.

Eu cred ca e o veste buna si un exemplu de urmat. Eu as merge si mai departe. Oare ce s-ar intampla daca am separa de tot evaluarea de invatare. Am pastra doar evaluarea formativa pe parcursul unui curs/modul. Nici un fel de note dupa. Iar evaluari de tip certificarea dobandirii competentelor sa se faca in mod total independent de un anumit curs si chiar de institutia de invatamant. Cum ar fi sa stii ca singurul examen pe care il vei da pentru a deveni inginer (de ex) este unul la sfarsitul studiilor organizat de catre o alta institutie (de ex. asociatia inginerilor) decat universitatea ta. Eu cred ca efectele ar fi foarte bune in privinta invatarii.

Later edit: urmariti dezbaterea de pe site de la sfarsitul articolului. Foarte interesanta ;)

Tot articoulul aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *