50% dictare

Avem 4 cursuri importante si la doua dintre ele ni se dicteaza. Domnul “Prof. univ.” Verza (Tatal) si Domnul “Prof. Univ.” Verza (Fiul), la cursurile de Psihologia copilului respectiv Fundamentele psihopedagogiei speciale DICTEAZA timp de 2 ore. Nimic altceva.

DICTEAZA !!!

In 2007 !!!

… la facultatea de Stiintele educatiei!!!!

… din Universitatea Bucuresti care se lauda pe prima pagina a site-ului sau ca a intrat in top 500 al Times Higher Education Supplement.

Tot pe prima pagina a www.unibuc.ro gasim documentul “Invatamantul Centrat pe student” din care citez:

6. Cursul/ seminarul/ laboratorul promovează metode activ-participative, centrate pe student (implicarea studentului în procesul de predare-învăţare, dialog euristic, rezolvarea de situaţii problematice, simulări, activităţi pe microgrupuri, proiecte de cercetare etc.);

7. Stilul de predare şi conţinutul utilizat sunt atractive, interesante, stimulează dorinţa de cunoaştere în domeniul considerat;

8. Cursul/ seminarul/ laboratorul utilizează cu succes diferite mijloace moderne de instruire (retroproiector, videoproiector, calculator etc.);

9. Experienţele de cunoaştere profesională ale studenţilor, cunoştinţele, deprinderile şi competenţele dobândite au crescut considerabil prin acest curs/ seminar/ laborator;

10. Profesorul acceptă şi încurajează întrebările studenţilor, punctele de vedere alternative, critica constructivă şi soluţiile personale;

La primul curs (Verza tatal) mi-am spus punctul de vedere, foarte politicos. Am cerut ni se dea foile de pe care se dicteaza din timp si la curs noi sa venim cu intrebarile noastre si profesorul cu intrebarile lui iar cursul sa se centreze in jurul acestor intrebari. Profesorul are ocazia sa vada ce am priceput, sa corecteze sau sa completeze unde e nevoie. Reactia colegilor “Da’ du-te ba tu si citeste singur … noua ne convine asa”. Reactia profesorului a fost sa imi indice 2 carti publicate (in loc de suportul de curs, care e evident altceva).

La al doilea curs (Verza fiul) am stat si am observat cum timp de o ora (a venit cu 20 de min mai tarziu si a plecat cu vreo 30 de min mai devreme) toata sala scrie dupa dictare si “profesorul” dicteaza cu niste foi in fata, pe care se uita discret, la fiecare fraza pe care o dicteaza.

Am cronometrat: se dicteaza o pagina la fiecare 12 minute. La sfarsitul cursurui am propus ca la examen sa fim evaluati in functie de timpul in care scriem dupa dictare o pagina, avand in vedere ca aceasta este singura competenta care se dezvolta in acest stil. M-am gandit ca 10 minute e un target bun. Argumentul “profesorului” Verza este “In anul I este de preferat acest stil. Colegilor tai le convine.” Si are dreptate :( … de data asta 80% dintre colegi la intrebarea “Vreti sa schimbam stilul” raspundeau in cor, foarte convinsi “Nuuuuuuuuuuuuuuuu”.

De fapt e un tip de santaj. Examenul este sub forma de reproducere. Trebuie sa vii la curs si sa scrii pentru ca in carte e de 3 ori mai multa materie. Nu ti se da varianta sintetizata decat in forma dictare la curs … pentru ca altfel, cine ar mai veni la curs … sau cine ar mai accepta sa scrie dupa dictare ? Unii studenti accepta pentru ca s-au obisnuit cu acest stil, se simt nesiguri sa faca altfel si vor sa ia examenul fara batai de cap.

Ma intreb ce e de facut pentru cei care au venit sa faca facultatea pe bune dar a aterizat in complicitatea asta absurda ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *